,,STEAM Helovinas”, Lašiukų grupė, Mokytoja: Ingrida Rimeikė.
Tikslas – plėtoti tvarumo idėjas kūrybiškai panaudojant antrines žaliavas gaminant šikšnosparnius. Nuotraukos
„Atostogos kaime“, „Spinduliukų“ grupės vaikai, mokytoja J. Šiaulienė ir meninio ugdymo mokytoja D. Paškauskienė
Tikslas: skirti ir pavadinti laukinius ir naminius gyvūnus, tobulinti skaičiavimo iki 5 įgūdžius, lavinti smulkiąją motoriką. Muzikinės veiklos metu vaikai klausėsi ir skyrė laukinių bei naminių gyvūnų garsus, juos įvardino, skaičiavo, dėliojo gyvūnų trafaretus sagomis, vata, plunksnomis, kūrė iš gamtinės medžiagos ,,kaimą”, gamino muzikos instrumentą- gyvūną. Veiklos pabaigoje grojant polkai, pritarė savo pasigamintais instrumentais. Nuotraukos
„Dėdė derlius atkeliavo“, ,,Gandriukų” gr. vaikai, ikimokl. ugd. mokytoja Rasa Šukienė
Vaikai aiškinosi kokios daržovės auga ant žemės, o kokios po žeme. Skaičiavo kiek ir kokių daržovių ,,auga” mūsų darže. Eksperimentavo: ar daržovės skęsta? Kokios? Pasirinkę ,,Obuolio” dieną, vaikai mokėsi lupti obuolį, matavo kieno nulupta luobelė ilgesnė, skaičiavo sėklytes, ragavo. Obuolio pusele štampavo, dėjo į stiklainius, skaičiavo kiek tilpo. Savaitę užbaigėme inscenizacija ,,Daržovių ginčas”, veikėjai buvo tikros daržovės. Nnuotraukos
„Keliauju vandeniu, keliu, oru“, Boružėlių“ grupė (5-6 m.) ir jų mokytoja Edita Jančauskienė 2022-12-07
Veiklos metu vaikai tobulino matematinius bei inžinerinius įgūdžius: iš antrinių atliekų konstravo laivelius, oro balionus, traukinius, atliko eksperimentą (baliono pripūtimą) su actu, soda ir balionu. Vaikai klausėsi ir bandė įvardinti šių transporto priemonių skleidžiamus garsus. Ugdytiniai aiškinosi, kaip ir kur juda atskira priemonė (skrenda danguje, plaukia vandenyje, važiuoja keliu), pasakojo, kurias transporto priemones patys yra išbandę. Tobulino skaičiavimo, lyginimo įgūdžius, lavino meninį skonį (dekoravo, dažė pačių pagamintas priemones). Įgyvendinę visus sumanymus vaikai ir mokytoja patyrė atradimo ir netikėtumo džiaugsmą. Nuotraukos
„Dėdė Derlius atvažiavo“, ,,Pelėdžiukų” gr., ikimokykl. ugd. mokyt. Reda Trofimenko. 2022-10-21
Vaikai visais pojūčiais tyrinėjo daržoves ir vaisius, atrasdami jų savitumus. Jie apžiūrinėjo atsineštas daržo ir sodo gėrybes padidinamuoju stiklu, kilnojo ir svėrė jas svarstyklėmis bandydami įvertinant jų svorį, pamėgino apimti delniukais ir pajusti jų formą. Grupavo daržoves ir vaisius pagal formą, dydį, skaičiuodami lygino, kokių yra daugiau, o kokių – mažiau.
Norėdami išsiaiškinti, kokios daržovės dažo vandenį, vaikai atliko bandymą: įmetė į stiklinį indą su vandeniu supjaustytą burokėlį, morką bei atrado, kad burokėlis nudažė vandenį raudona spalva.
Mažieji tyrinėtojai lavino kūrybiškumą ir miklino pirštukus spalvindami guašu ant plėvelės daržo ir sodo gėrybes.Nuotraukos
,,Rudens spalvų smagumai‘‘, ,,Lašiukų‘‘ grupė, ikimokykl. ugd. mokyt. mokytoja Laima Norvilienė. 2022-10-15
Pasivaikščiojimo metu tyrinėjom, stebėjom gamtą, rinkome įvairią gamtinę medžiagą, kurią panaudojame kūrybinėje veikloje. Lapus apžiūrinėjome, bandėme įvardyti jų spalvas, lietėme, uostėme. Gaminome savo medelius juos verdami ant šakelių. Vaikai kūrė vitražą ant lipnios plėvelės, lipindami savo surinktus rudens lapus. Patyriminių veiklų metu vaikai stebėjo kaštonus, rinko lapus, rūšiavo juos pagal spalvas ir dydžius, kūrė dailės darbelius. Vaikai smalsiai tyrinėjo, mokėsi apibūdinti tai, ką mato, vartoti atitinkamas spalvas ir dydžius reiškiančius žodžius. Ugdėsi pagarbos gamtai įgūdžius. Darželio ugdytiniai padėjo vienas kitam, bendravo ir bendradarbiavo atlikdami įvairią veiklą. Nuotraukos
,,Rudeninio parko tyrinėtojai”, ,,Gandriukų” grupė, ikimokykl. ugd. mokytoja Rasa Lenkauskienė. 2022-10-15
„Gandriukų” grupės vaikai keliavo į miesto parką. Stebėjo rudenėjančios gamtos spalvų gamą, aiškinosi, kodėl medžiai nevienodai nudažo lapus, kokios spalvos daugiausia. Matavo medžių kamienų storį (kiek vaikų apglėbia medį), kokio ilgio upė Minija, stebėjo vaizdą nuo kalno. Vaikų akis patraukė šliužas, kurį įdėmiai tyrinėjo, o mokytoja papasakojo, kuo šie gyvūnai minta. Ugdytiniai stebėjo šliužą,aptarinėjo, kaip jis juda, kokio jis ilgio, ką palieka šliauždamas ir pan. Grįžtant į darželį rinko gamtinę medžiagą darbeliams. Nuotraukos
,,Rudens spalvos”. „Spinduliukų” grupė. Ikimokykl. ugd. mokytoja Jurgita Šiaulienė 2022-09-25
Vaikai siekė išsiaiškinti vaisių, daržovių svorį, skaičiuoti juos. Grupės ugdytiniai sužinojo, kad pasvėrus svarstyklėmis galima nustatyti, kas sunkesnis: obuolys ar kriaušė, vienas obuolys ar du. Pasvėrę vaisius ir daržoves vaikai bandė pildyti stebėjimo rezultatų diagramą. Vaikams ši veikla ne tik patenkino jų smalsumą, suteikė žinių, bet ir leido pasidžiaugti naujai išbandytais dalykais. Nuotraukos
,,Augalų paslaptys“, ,,GILIUKŲ“ grupė, 6-7 m., Priešmokyklinio ugdymo mokytoja Edita Girijotienė,
Aplinkoje stebėjome augančius pavasarinius augalus. Su padidinamaisiais stiklais tyrinėjome, matavome, eglės ir pušies medžių spyglius, kankorėžius, samanas. Po to tyrinėjome pievos gėles ir augalus. Kūrybinėse dirbtuvėlėse ant kartono ir po stiklu kūrėme augalų kompozicijas. Nuotraukos
,,APLANKYS ŽIEDELĮ BORUŽĖ IR DRUGELIS…” „Boružėlių“ grupė, 4-5 m. vaikai, Ikimokyklinio ugdymo mokytoja Edita Jančauskienė
Vaikai, panaudodami įvairią gamtinę medžiagą ir antrines žaliavas, gamino ir dažė drugelius, boružėles bei konstravo vabaliukų namus. Veiklos metu tobulino matematinius gebėjimus: skaičiavo boružėles ir jų taškelius, grupavo, dėliojo didėjančia ir mažėjančia tvarka. Nuotraukos
,,Akvariumas“, ,,Smalsučių“ grupė, 6-7 m. Priešmokyklinio ugdymo mokytoja Ilona Sruogienė,
Veiklos metu vaikai projektavo ir darė akvariumą. Skaičiavo ir matavo kiek reikia akvariumui užpildyti smėlio, akmenukų, kriauklių, vandens, augalų. Kūrė vandens gyvūnus, panaudodami antrines žaliavas (,,kinder“ kiaušinio dėkliukus, plastikinius buteliukus, plastiliną, akmenukus). Ugdytiniai galvojo ir tarėsi kiek dėti į ,,žuvytės‘‘ vidų (buteliuką) akmenukų, kad ji nepaskęstų ir neplūduriuotų ant vandens. Atliko akvariumo užpildymo diagramą.Nuotraukos
,,Spalvų paslaptys”, ,,Pelėdžiukų” grupė, 3-4 m., Ikimokyklinio ugdymo mokytoja Birutė Merliūnaitė
Ugdytiniai stebėjo gamtoje vyraujančias spalvas, formas, dydžius, prisiminė įvairias piešimo priemones ir medžiagas. Vaikai sužinojo, kad galima tapyti ir augalais. Išbandė naują tapybos būdą – piešė ant audinio gėlių žiedais ir lapais (naudojo netradicinį įrankį – plaktuką), dalyvavo kūrybinėje veikloje ,,Pasakų paukštė”. Nuotraukos
,,MUZIKOS GARSAI“, ,,Žvirbliukų“ grupė, 6-7 m., Priešmokyklinio ugdymo mokytoja Rasa Andriušienė. Meninio ugdymo mokytoja Daiva Paškauskienė
Vaikštinėdami pievele imitavome gamtos garsų, gyvūnų pėdsakų, paukščių balsų mėgdžiojimą. Naudojome rankų darbo muzikos instrumentus, pagamintus iš antrinių žaliavų. Ugdytiniai tyrinėjo įvairias garsų išgavimo galimybes iš plastikinių butelių, dangtelių, dėžučių. Statėme statinius, skaičiavome jų detales. Ant asfalto, veiklos metu patirtus įspūdžius ir emocijas, perteikėme simboliais, raidžių elementais. Nuotraukos
,,Pavasario spalvos’’, ,,Voveriukų‘‘ grupė, 5-6 m., Ikimokyklinio ugdymo mokytoja Aida Krauleidienė
Veiklos metu vaikai statė vamzdžių labirintą, matavo kokio jis ilgio, skaičiavo kiek smėlio reikia labirinto užpildymui. Iš gamtinės medžiagos kūrė gėles, simboliais ir raidžių elementais dėliojo jų pavadinimus. Vaškinėmis kreidelėmis piešė pavasarines gėlytes, dalyvavo estafetėse, žaidimuose.Nuotraukos
STEAM veikla ,,SPALVŲ PASAULYJE“. ,,Obuoliukų” ir ,,Lašiukų” grupės, 2-3 m., Ikimokyklinio ugdymo mokytojos Laima Lenkšienė, Kristina Juknaitė – Bartninkė.
Ugdytiniai, atlikdami sportines užduotis, keliavo į dailės erdves, stebėjo gamtoje vyraujančias spalvas. Dailės erdvėje, ant ištiestos plėvelės, vaikai tapė akriliniais dažais gamtoje matomas spalvas. Pastebėjo, kad lauke daug žalios spalvos, kurios jie neturi. Dideliais teptukais maišė geltoną ir mėlyną spalvas, stebėjo kokia spalva gaunasi. Ugdytiniai skaičiavo ir rūšiavo spalvotus kamuoliukus, mėtė juos į kibirėlius, šokinėjo per lankus, ėjo virve, masažiniu takeliu bei kelmeliais į kitą dailės erdvę. Ten jie susipažino su naujomis dailės raiškos priemonėmis – tapyba stiklo rutuliukais bei štampavimu vandens balionais. Vaikų veiklą stebėjo miško gyventojai – meškutis ir kiškis. Jie padėkojo vaikams už jų pastangas ir padovanojo muilo burbulų. Linksmais pūtimo pratimais pasibaigė smagi pramoga lauke. Nuotraukos
,,VABALIUKŲ KARALYSTĖ”. ,,Žirniukų“ grupė, 4-5 metai, Ikimokyklinio ugdymo mokytoja V. Zakarauskienė
Ugdytiniai tapė ant plėvelės vabalų pievą, kūrė vabaliukus iš kiaušinių dėklų, puošė drugelių trafaretus gėlėmis, statė smėlio namelius skruzdėlytėms ir skaičiavo kiek jų gyvena kiekviename aukšte. Stebėjo pievoje gyvenančius vabaliukus, juos lygino, svėrė, matavo. Nuotraukos
„Vaikystės spindulėlis“. „Gandriukų“ grupė , 3-4 metai. Ikimokyklinio ugdymo mokytoja Gintarė Gagilaitė
Su ugdytiniais dėliojome akmenukus ir aptarėme jų dydžius, kiekį ir formas. Akmenukus papuošėme šypsenėlėmis. Juos ir kitą gamtinę medžiagą panaudojome ugdytinių kūrybinėje veikloje ,,Vaikystės atradimai“. Nuotraukos
STEAM veikla ,,Pavasaris pievelėje”. ,,Aitvariukų” grupė, 5-6 m. Ikimokyklinio ugdymo mokytoja Audronė Šunokienė
Vaikai keliavo per edukacines stoteles: ,,Meno artelė”, ,,Pavasario laboratorija”, ,,Taiklios rankytės”. Kiekvienoje stotelėje atliko eksperimentus, tyrinėjimus, skaičiavo ir aptarė dydžius, atrado gamtoje panašumus ir skirtumus, patyrė judėjimo džiaugsmą. Veikloms buvo naudojamos įvairios gamtinės medžiagos (gilės, šakelės, akmenukai), antrinės žaliavos (popierius, dėžės, laikraščiai, kamšteliai), skirtingo dydžio dubenys su vandeniu, maišeliai su smėliu.Nuotraukos
STEAM veikla ,,VABALIUKŲ PIEVELĖJE“. ,,Spinduliukų“ grupė, 4-5 m. Ikimokyklinio ugdymo mokytoja Jurgita Šiaulienė
Veiklos metu tobulino gamtos mokslų, matematinius bei meno gebėjimus. Vaikai susipažino su sraigės kūno dalimis. Atliko keletą bandymų, sužinojo, kokie augalai sraigei skaniausi, kuri sraigė greičiausia. Skaičiavo, matavo jas, išsiaiškino, kuri – didžiausia, kuri – mažiausia. Sraigėms įrengė terariumus. Veiklos pabaigoje gamino sraigę iš plastilino, pušies kankorėžio, ausų krapštukų. 2022-05-26. Nuotraukos
STEAM veikla ,,Kankorėžių kelionė”. „Boružėlių grupė“ 4-5 m. Mok. Kristina Tamavičienė
Veiklos metu vaikai lygino kankorėžių formas, dydžius, lietė pirštais kankorėžius tyrinėdami jų grublėtumą. Ugdytiniai stebėjo, kaip keičiasi kankorėžio būsena vandenyje ir išdžiūvus (vaikai pastebėjo, kad vandenyje kankorėžiai susitraukė, o išdžiūvę atsistatė į pirminę būseną). Nuotraukos
STEAM veikla „Trispalvės spalvos“. „Žvirbliukų grupė“ 6-7 m. Mok. Kristina Tamavičienė
Vaikai sužinojo, kaip tarpusavyje reaguoja sumaišytas vanduo, aliejus ir vitamino C tabletė. Įdėjus tabletę į sumaišytą vandenį ir aliejų, burbuliukai pradėjo sproginėti ir šokinėti. Vaikai pastebėjo, kad burbuliukai yra blizgūs ir įvairių formų. Vaikai suprato, kad vanduo ir aliejus negali susimaišyti, nes aliejus yra mažiau tankus nei vanduo. Nuotraukos
STEAM veikla. „Linksmuoliai balionai”. „Žvirbliukų grupė“ 6-7 metai. Mok. Kristina Tamavičienė
Veiklos metu vaikai stebėjo kas įvyksta, kai susijungia medžiagos actas ir soda (išsiskyrė dujos, vadinamos anglies dvideginiu). Vaikai sužinojo, kad balionus pripūsti galima ne tik burna ar baliono pūtimo pompa, bet ir naudojant actą su soda. Nuotraukos
STEAM veikla „Spalvotas burbuliatorius”. „Boružėlių“ grupė“ 4-5 m., mok. Kristina Tamavičienė
Ugdytiniai išsiaiškino, kas įvyksta susijungus medžiagoms (muilui, vandeniui ir guašui). Vaikai suprato, kodėl burbulai nesusprogsta iškilę į paviršių. Sužinojo, kad burbulas prisipildo šilto oro iš plaučių, kuris yra lengvesnis už aplinkos orą. Ugdytiniai tobulino matematinius gebėjimus: pūsdami šiaudeliu skaičiavo burbulus, lygino juos, kuris didesnis ir mažesnis.Nuotraukos
STEAM veikla ,,Paukštelis“. ,,Spinduliukų“ grupė, 4-5 m. Jurgita Šiaulienė
Veiklos metu vaikai iš ritinėlių, plunksnų, spalvoto popieriaus, judančių akių gamino paukštį. Vaikai skaičiavo paukštelius, statė iš jų piramidę, bokštą.Nuotraukos
STEAM veikla ,,Pavasario pranašai“. ,,Spinduliukų“ grupė, 4-5 m., mokytoja Jurgita Šiaulienė
Vaikai įtvirtino žinias apie parskrendančius paukščius, jų gyvenimo būdą. Iš modelino lipdė paukštį. Paruošė lizdą iš vatos, medžio šakelių. Paukščius papuošė plunksnomis. Atlikę bandymą su plunksnomis, sužinojo, kad jos neskęsta. Į lizdą įdėjo paukštį, jo kiaušinius. Veiklos pabaigoje vaikai suskaičiavo juos.Nuotraukos
STEAM veikla ,,GELTONA, ŽALIA, RAUDONA”. ,,Lašiukų” grupė (2-3 m). Ikimokyklinio ugdymo mokytoja-Kristina Juknaitė-Bartninkė
Tiksli: siekti, kad vaikai pažintų geltoną, žalią, raudoną spalvas, tyrinėtų ledo savybes, konstruotų, štampuotų ir žaistų. Metodai: pokalbis, demonstravimas, žaidimas. Priemonės: Lietuvos vėliava, stalo žaidimas, guašas, ledo kubeliai, teptukas, kinetinis smėlis, putplastis, šviesos stalas. Nuotraukos
Eksperimentas-žaidimas ,,Gelbėkime gyvūnus“. ,,Obuoliukų“ grupė, 2-3 metai, parengė ikimokyklinio ugdymo mokytoja Laima Lenkšienė
Veiklos metu vaikai gelbėjo lede įstrigusias žuvis ir grąžino jas atgal į vandenyną. Linksmai jas ten plukdė. Folijoje įstrigusius gyvūnėlius (baltąją mešką, ruonį, pingviną…) taip pat išgelbėjo ir paliko gyventi ledynuose tarp sniego. Ledynus pasigaminome patys (sumaišėme putas ir mėlynus dažus). Veikla susijusi su smulkiosios motorikos nauda. Vaikai susipažino su vandens savybėmis, mėlyna spalva, žuvų ir gyvūnų įvairove, pakartojo sąvokas: didelis – mažas. Nuotraukos
STEAM veikla ,,Mano pirmoji vardo raidė“. ,,Spinduliukų“ grupė, 4-5 m. Jurgita Šiaulienė
Vaikai įtvirtino savo ir susipažino su draugo vardo pirmosiomis raidėmis. Veiklos metu ieškojo raidės tarp vandens rutuliukų, dėliojo iš vienkartinių plastmasinių šakučių, skaičiavo, puošė stiklo karoliukais raides. Iš modelino nusilipdė savo vardo raidę ir ją papuošė įvairiomis kruopomis. Nuotraukos
Eksperimentas ,,Skaičių ratas“. ,,Spinduliukų“ grupė, 4-5 m. Jurgita Šiaulienė
Vaikai įtvirtino skaičiavimą ir skaitmenis iki 5. Tarp kaštonų ieškojo skaitmenų, juos suradę pavadino. Iš indelių su spalvotu vandeniu, padarė skaičiaus kontūrą. Sudėję popierinio rankšluosčio juosteles, vaikai stebėjo, kaip greitai popieriniai rankšluosčiai sugeria vandenį. Nuotraukos
Veiklos pavadinimas: tyrinėjimas ,,Snaigės”
Grupės pavadinimas: „Boružėlių“ grupė, 4-5 metų vaikai. Mokytoja: Edita Jančauskienė
Vaikai lauke per padidinamuosius stiklus apžiūrėjo snaiges ir nusprendė, kad jos visos labai gražios, spygliuotos ir skirtingos. Grįžę į grupę nutarė jas nupiešti – panaudojo lipalą ir apibarstė druska. Po to ant druskinių snaigių pipetėmis lašino akvarele nuspalvinto vandens lašelius ir stebėjo kaip liejasi spalvos, įsigeria į druskos kristaliukus. Išsiaiškino, kad druska labai gerai sugeria drėgmę.Nuotraukos
Veiklos pavadinimas: DRUSKOS KRISTALŲ AUGINIMAS eksperimentas
Grupės pavadinimas: „Boružėlių“ grupė, 4-5 metų vaikai, Mokytoja Edita Jančauskienė
Vaikai susipažino su sočiaisiais tirpalais – stiklainiuose tirpino druską vandenyje, nardino siūlus į tirpalą ir kantriai laukė visą savaitę. Kiekvieną rytą atėję apžiūrėdavo stiklainius su tirpalu ir su nuostaba pastebėdavo, kad siūlai vis labiau apauga smulkiais kristaliukais. Galiausiai druskos kristalais apšarmojo ne tik siūlai, bet ir stiklainių viršus. Nuotraukos
STEAM veikla ,,Žiemos džiaugsmas – sniegas”
,,Pelėdžiukų” grupė, Ikimokyklinio ugdymo mokytoja Reda Trofimenko
Veiklų lauke ir grupėje metu vaikai susipažino su sniego savybėmis. Jie tyrinėjo sniegą, piešė ant jo guašu. Ištirpinus sniegą ant spalvoto popieriaus, kūrė iš jo raštus, linijų raizgalynes. Lauke vaikai žaidė žaidimus su sniegu: lipdė senį besmegenį, darė sniego angelą. Nuotraukos
STEAM projektas ,,Akvariumas”. Grupė ,,Žvirbliukai“, mokytoja R. Andriušienė.
Veiklos metu vaikai tobulino gamtos, meninius, matematinius gebėjimus. Sužinojo apie vandens augalus, gyvūnus. Iš kartoninės dėžės padaryto akvariumo dugną vaikai išpylė smėliu, pridėjo akmenukų, kriauklyčių. Augalus lankstė iš vielučių, piešė guašu. Žuvytes darė iš vatos diskelių, kempinėlių, putplasčio. Aptarėme iš kokių geometrinių figūrų darysime žuveles (ovalas, trikampis, skritulys).Nuotraukos
STEAM veikla „Ieškau, bandau, tyrinėju“
„Gandriukų“ grupė 3-4 m. Mokytoja Rasa Šukienė
Veiklos aprašymas. Su vaikais atlikome įvairius bandymus su vandeniu ir balionu. Stebėjome kas vandenyje skęsta(akmenukas, stikliukas, molis ir kt.), o kas plūduriuoja(medinis pagaliukas, popieriaus lapelis, kamštis, riešuto kevalas ir kt.). Įdomu, kodėl į stiklainį pripylus vandens ir uždengtus kortele ar marle, jis neišbėga. Aiškinomės, kodėl balionas pritraukia cinamoną, pipirus, plaukus,popierių, o akmenuko, kevalo – ne. Išsuktas balione centas, sukuria „ypatingą“ garsą. Vaikai statydami įvairius statinius, suprato, kad iš didelių, lengvų dėžių namas pasistato greičiau, lengviau ir reikia mažiau detalių, o iš smulkių detalių, pagaliukų, reikia kruopštumo, atidumo, kantrybės ir laiko. Nuotraukos
STEAM veikla ,,Lietuvos pilys“ 4-5 m.
Jurgita Šiaulienė ,,Spinduliukų“ grupė
Aprašymas: Veiklos metu vaikai tobulino matematinius bei inžinerinius gebėjimus. Suskaičiavo, kiek reikės piliai dėžių (3), matavo, kiek vaikų telpa pilyje (4), kiek vaikų netelpa į pilį (2). Šią pilį pavadinome Raudonės. Kita pilis – Gedimino pilis, tik iš ritinėlių. Skaičiavo pirmo aukšto (5), antro aukšto ritinėlius (5), kiek iš viso reikia ritinėlių (10). Po to sekė smagiausia veiklos dalis, dažymas, save vadino ,,dažytojais“, langų, durų, vėliavėlių kirpimas, dekoravimas, klijavimas. Galutinis rezultatas – teigiamos vaikų ir pedagogų emocijos.Nuotraukos. 2022-03-11