STEAM veikla ,,Gargždų miesto maketas“

Priešmokyklinio ugdymo  grupė ,,Smalsučiai“. Mokytoja Ilona Sruogienė.

Veiklos aprašymas. Iš antrinių žaliavų ir kitų priemonių ugdytiniai kūrė Gargždų miesto maketą. Pagamintuose moduliuose atgijo pagrindiniai miesto objektai: gatvės, mašinos, namai, žaidimų aikštelė, stadionas ir kt. Iš medinių kaladžių konstravome viaduką ir tiltą. Nuotraukos.


Kūrybinis darbas ,,Lovytės kaštonams“.

Grupė: ,,Pelėdžiukų“. Ikimokyklinio ugdymo mokytoja Reda Trofimenko

Veiklos aprašymas. Eiga: vaikai kuria kaštonams veidelius: prilipdo akis iš balto plastilino, įspaudžia į jį pipirą. Kiaušinių dėklų grioveliuose ,,kloja“ lovytes kaštonams, į kiekvieną griovelį skirtingai įdedant vatos, vilnos arba krepinio popieriaus. Į paruoštą lovytę guldomas kaštonas. Dėžutė apipavidalinama įvairiai: dekoruotomis stalo servetėlėmis, džiovintais augalais, prieskoniais, vaistažolėmis ir kt. Vaikai užrašo ant kortelės savo vardą ir deda ją prie savo darbelio. Nuotraukos.


Tyrinėjimas ,,Išlaisvink vabalus“  3-4 m.

,,Spinduliukų“ grupė. Mokytoja Jurgita Šiaulienė

Su vaikais užšaldėme vabalus. Ryte ryto dėžutėje atrado druską, pipetes, kaltuvą. Su vaikais nusprendėme, kad šaltis buvo didelis, todėl reikia išlaisvinti vabaliukus. Iš pradžių bėrė druską, po to pipete lašino šiltą vandenį, o galiausiai vabalus išlaisvinome kaltuvais. Nuotraukos


Tema ,,Mano kūnas”

,,Aitvariukų” gr. mok. Audronė Šunokienė

Vaikai tyrinėjo savo kūną ir jo dalis.Kirpo savo delniukus ir pėdutes iš senų žurnalų ir vilnos skiaučių. Piešė veidukus ant šviesos dėžutės, naudojo grikių kruopas ir kamštelius. Dėliojo žmogaus kūną ant magnetinės lentos, naudojo magnetukus. Vaikai patyrė gerų ir džiugių emocijų. Nuotraukos.


STEAM veikla ,,Seku seku pasaką“  3-4 m.

,,Spinduliukų“ grupė. Mokytoja Jurgita Šiaulienė

Vaikai statė, konstravo iš kaladėlių, Lego paršiukams namus (inžinerija), gamino paršiukus iš tualetinio popieriaus ritinėlių (menai), skaičiavo pasakų veikėjus(matematika). Atlikome bandymą ,,Skęsta – plūduriuoja“ (sausa kempinė  (paršiukas) plūduriuoja, o šlapia  (vilkas) skęsta). Vaidino, žaidė su pirštininėmis lėlėmis (,,Pagrandukas“, ,,Trys paršiukai“). Dėliojo kelią akmenukais, moliūgo sėklomis nuo paršiuko iki vilko, nuo stirnos iki vilko. Nuotraukos.


STEAM veikla „ Užšalę lede“.

,,Žvirbliukų“ grupė 6-7 metai. Priešmokyklinio ugdymo mokytoja Rasa Andriušienė

Ryto rato metu aptarėme vandens savybę užšalti, kalbėjome apie tai ką teko pastebėti gamtoje – užšalusius ežerus, upes, kabančius varveklius. Pažiūrėjome filmuką ,,Ledas, vanduo, garai – Vaikų enciklopedija“. Nusprendėme susikurti ledo pasaką ir grupėje – į indelius sudėjome įvairias grupėje turimas medžiagas: panaudojome jūros gyvūnų figūrėles, kaštonus, džiovintas uogas, džiovintus gėlių žiedelius, lapus, kankorėžius. Sukūrėme skirtingas kompozicijas, užpylėme vandeniu ir palikome lauke užšalti. Kitą dieną indeliuose jau pamatėme ledą. Vaikai patys bandė ,,išlaisvinti“ užšaldytus gyvūnėlius, džiaugėsi skirtingomis augalų kompozicijomis, pasislėpusiomis storame lede. Nuotraukos


STEAM veikla „ Miško žvėreliai žiemą“. ,,Spinduliukų“ grupė, 3-4 m.

Ikimokyklinio ugdymo mokytoja Jurgita Šiaulienė

Ryto rato metu sužinojome kur gyvena gyvūnai, kuo maitinasi, kokių spalvų jie būna. Pažiūrėjome filmuką ,,Žvėreliai žiemą“ (gamtos mokslai). Nusprendėme grupėje gyvenantiems žvėreliams sukurti žiemos  mišką. Iš krakmolo ir aliejaus pasidarėme ,,dirbtinį“ sniegą.  Medžius, krūmus  iškirpome, dekoravome (menai). Skaičiavome žvėrelius, juos lyginome, svėrėme: kas sunkesnis kiškis ar voveraitė (matematika). Žvėrelių pėdsakų ieškojome, naudodami šepetėlį, bandėme juos atpažinti. Lauke ant sniego dėliojome žvėrelius iš plastikinių kamštelių. Nuotraukos 


STEAM veikla  ,,Amatai. Kaziuko mugė”

Ikimokyklinio ugdymo grupė ,,Žirniukai”. Mokytoja Vilma Zakarauskienė

Veiklos aprašymas. Nors šiemet Kaziuko mugė ir nevyksta, pabandėm tapti amatininkais ir kurti meno kūrinius, kuriais galėtume pasigrožėti ne tik patys, bet ir grupės draugai, bei tėveliai. Krepinio popieriaus pagalba marginome lėkštes, vėrėm spalvotų makaronų apyrankes mamytėms. Nuotraukos


STEAM veikla ,,Žiemos eksperimentai”

Ikimokyklinio ugdymo grupė ,,Boružėlės”. Mokytoja Kristina Juknaitė-Bartninkė Nuotraukos


STEAM veikla

Priešmokyklinio ugdymo  grupė ,,Žvirbliukai“. Mokytoja Agnė Andriušytė.

Raidelių įtvirtinimui pasitelkėme įvairias priemones. Ant šviesos stalo raides vaikai lipdė iš smėlio, dėliojo iš akmenukų. Taip pat bandėme sudėti raides iš įvairių konstruktoriaus ,,LEGO” detalių, sagų, lankstėme iš spalvotų vielučių. Nuotraukos


STEAM veikla  ,,Skutimosi putos: ne tik barzdai, bet ir atvirukų gamybai.

Ikimokyklinio ugdymo ,,Boružėlių” grupė.  Mokytoja Birutė Merliūaitė.

TIKSLAS: panaudoti netradicines priemones atvirukų gamybai. Skutimosi putas purškėme į plastikinę dėžutę, tuomet ant jų prilašinome maistinių dažų, mediniu pagaliuku viską sumaišėme. Popieriaus lapelį (norimo dydžio) panardinome spalvotose putose, tada jį ištraukėme ir peiliu nuo popieriaus nubraukėme spalvotas putas. Išdžiuvusį lapelį kijavome ant pasirinkto spalvoto popieriaus. Vaikai sukūrė unikalius, nepakartojamus atvirukus naudodami piešimui neįprastas priemones, noriai įsitraukė į procesą, kuriuo metu buvo ugdomas jų kūrybiškumas ir skatinamas išbandyti naujus dalykus. Nuotraukos


TEAM veikla  ,,Pūga ir vėjas”

Ikimokyklinio ugdymo ,,Boružėlių” grupė.  Mokytoja Birutė Merliūaitė.

Tikslaspiešiant pūgą ir vėją pajusti kūrybos džiaugsmą, labiau suprasti vėjo ir pūgos ,,kelius, bei jų posūkius”. EIGA: vaikams ant folijos lapo buvo išspausta dantų pasta. ,,Pūgą ir vėją” vaikai ant folijos piešė pirštukais, teptuku, ausų krapštukais.  Buvo stebima, kaip lengvai galima išgauti vis naujus ir naujus vėjo ir pūgos ,,kelius ir posiūkius”. Piešiniui panaudojo ciberžolės miltelius, cinamoną. Vaikus ypač džiugino kvepiantys piešiniai ir piešimas pirštukais. Vaikai pabandė neįprastas priemones, kurios ne tik suteikia spalvą, bet ir skleidžia malonų kvapą. Tokiu būdu buvo skatinamas kūrybiškumas, veiklos metu turėjo progą geriau pažinti kas yra vėjas ir pūga. Nuotraukos


STEAM veikla: ,,Spalvotas lietus”

Ikimokyklinio ugdymo ,,Boružėlių” grupė.  Mokytoja Birutė Merliūaitė.

TIKSLAS: Aptarti su vaikais vandens ciklą ir eksperimento būdu stebėti iš kur atsiranda lietus. Į stiklainį buvo pripiltas vanduo, ant jo užpurkštos skutimosi putos, o ant jų lašinami maistiniai dažai.  Įsivaizdavome, kad skutimosi putos yra debesis, o vanduo atmosfera. Spalvoti per skutimosi putas prasiskverbę maistiniai dažai atrodė, kaip lietaus lašai. Vaikai susipažino su vandens ciklu. Nuotraukos


STEAM veikla:  ,,Čiulba, ulba“
Ikimokyklinio ugdymo ,,Aitvariukų” grupė.  Mokytoja A. Šunokienė

Parskrido, čiulbėjo, ulbėjo pirmieji pavasario pranašai. Mes su vaikais nusprendėm , kiek kitaip , pažvelgti į paukštelius.  Vatos diskeliai ,popierinės lėkštės, servetėlės, kamšteliai, kruopos ir vaiku fantazija  leido šiems paukšteliams apsigyventi grupėje. Nuotraukos 


STEAM veikla:  ,,Geometrinės figūros“
Ikimokyklinio ugdymo ,,Pelėdžiukų“ grupė. Ikimokyklinio ugdymo mokytoja Reda Trofimenko.

Veiklos aprašymas: vaikai susiranda vienodo ilgio medžių šakeles. Iš plastilino formuoja rutuliukus. Jungdami  jais šakeles daro geometrines figūras. Suskaičiuoja kiek yra padarytų geometrinių figūrų ir prideda jų skaičių atitinkantį skaitmenį. Nuotraukos 


STEAM veikla  Vandens eksperimentas. Stebuklingas apelsinas.

Ikimokyklinio ugdymo ,,Boružėlių” grupė.  Mokytoja Kristina Juknaitė-Bartninkė.

Vandens tankio ir kūnų, veikiamų fizikos ir hidrodinamikos dėsnių, vandenyje stebėjimas.  Į dubenį su vandeniu nardinami įvairūs daiktai – plastikinis šaukštelis, medinė kaladėlė, flomasteris, medinės šukos, obuolys, apelsinas. Vaikai stebi, ar daiktai vandenyje laikosi vandens paviršiuje, ar skęsta? Tuomet iš vandens ištraukiamas apelsinas, nulupama žievė, vėl nardinamas į vandenį. Kas pasikeitė? Kodėl apelsinas nuskendo? Rezultatai aptariami. Nuotraukos


STEAM veikla  tyrinėjimas ,,Nuo sėklytės iki gėlytės“ 3-4 m.

Ikimokyklinio ugdymo ,,Spinduliukų“ grupė. Mokytoja Jurgita Šiaulienė

Vaikai susipažino su įvairių formų ir dydžių augalų sėklomis. Sužinojo, kokios sąlygos reikalingos augalui augti (žemė, vanduo, saulė). Viską patyrė  patys: sėjo, laistė ir dabar prižiūrės savo sodinukus. Nuotraukos