KAIP PADĖTI SAU IR VAIKUI
Nusprendus mažylį vesti į darželį linkime išlikti ryžtingiems ir nepasiduoti vaiko ,,kovai“ su Jumis. Vaiko ašaros ir liūdesys – neatsiejama adaptacijos laikotarpio dalis. Sunkiausias yra pirmasis mėnuo, tačiau adaptacija gali trukti ir nuo 3 iki 6 mėnesių. Šis laikas priklauso ne tik nuo individualių vaiko ypatybių, bet ir nuo neverbalinių tėvų reakcijų, kurias vaikas jaučia ir perima. Todėl išlikime ramūs ir kartu išbūkime šį sudėtingą laikotarpį.
- Trumpas atsisveikinimas
KAS PADEDA
- Vaiko neskubinimas.
- Atsisveikinimas vieną kartą, trumpai.
- Greitas išėjimas iš patalpos.
KAS APSUNKINA
- Atsisveikinimas keletą kartų: vaikas gali galvoti, jog tėvai abejoja dėl jo gerovės ir galbūt visgi pasiims jį.
- Ilgi pokalbiai prieš įeinant į grupę.
- Stovėjimas ir vaiko stebėjimas.
- Ritmas
KAS PADEDA
- Susitarimas su vaiku dėl atsisveikinimo formos, pavyzdžiui: bučkis, žaibas ir tada į grupę.
- Vaiko atvedimas kasdien, tuo pačiu metu ir idealu, jeigu kasdien vaiką atvestų tas pats žmogus.
- Tvirta tėvų motyvacija laikytis numatyto plano: pavyzdžiui, šiandien vaiką palikti dviems valandoms.
KAS APSUNKINA
- Chaosas, kai tėvai skubėdami nutraukia atsisveikinimo ritualą.
- Palaikantys žodžiai
KAS PADEDA
- Tėvų šypsena, nuotaikingas balsas.
- Palaikantys žodžiai, pavyzdžiui: ,,smagių žaidimų“, ,,linksmai praleisk dieną“– vaikas turi gauti patvirtinimą, kad darželis yra saugi ir maloni vieta.
- Pokalbis apie tai, kas vaiko laukia darželyje ir, jog kartais gali būti liūdna, tačiau išsakius šiuos jausmus tėvams, auklėtojoms tampa lengviau.
KAS APSUNKINA
- Apgailestavimas, pavyzdžiui: man labai gaila, bet turiu eiti – palikimą darželyje vaikas gali suvokti kaip bausmę už tam tikrą savo elgesį arba tai, jog darželis nėra saugi vieta, nes net tėvams gaila jį čia palikti.
- Perdėtas optimizmas prieš vedant vaiką į darželį – susidūręs su realybe vaikas sutrinka suprantęs, jog darželyje ne visada yra tik smagu.
- Paguoda, pavyzdžiui: nebijok, vaikas supranta, jog visgi yra ko bijoti.
- Emocinis palaikymas
KAS PADEDA
- Emociškai ir fiziškai rami tėvų reakcija į vaiko verksmą, mušimąsi, rėkimą. Tėvų nerimas persiduoda vaikui, kas skatina jo nesaugumą.
- Nuolatinis tėvų teiravimasis: kaip tu jautiesi? Skatinantis vaiką neužslėpti savo jausmų, kurie vėliau pasireikštų netinkamais būdais (pvz., agresija).
KAS APSUNKINA
- Vaiko jausmų nuvertinimas, kritikavimas (pvz., vyrai neverkia).
- Bauginimas, pavyzdžiui: jei neisi į grupę, pasiimsiu tavo meškį namo.
- Atvirumas
KAS PADEDA
- Tėvų nuoširdumas, t. y. tiesos sakymas.
- Pažadų tęsėjimas, pavyzdžiui: ,,iškart po darbo atvažiuosiu tavęs pasiimti“.
KAS APSUNKINA
- Melas, pavyzdžiui: tik nueisiu pasiimti kelis daiktus iš mašinos ir ateisiu. Supratęs, kad mama išėjo neatsisveikinusi vaikas tik dar labiau nuliūs, mažiau pasitikės tiek tėvais, tiek auklėtojomis.
- Išėjimas neatsisveikinus. Vaikui supratus, jog tėvų nėra, jis dar labiau jaus nerimą ar baimę.
- Nesilaikymas duoto žodžio, pavyzdžiui: mamai prižadėjus vakare pasiimti vaiką, jį pasiima teta. Vaikas tam nebuvo nusiteikęs ir gali jaustis apgautas.
- Įėjimas į grupę
KAS PADEDA
- Vaikas pats, savarankiškai įeina į grupę.
KAS APSUNKINA
- Vaikas atnešamas ant rankų ir/ar perduodamas auklėtojai.
Informacijos šaltinis: https://www.facebook.com/vaikuciupasaulis