KAIP PADĖTI SAU IR VAIKUI

Nusprendus mažylį vesti į darželį linkime išlikti ryžtingiems ir nepasiduoti vaiko ,,kovai“ su Jumis. Vaiko ašaros ir liūdesys – neatsiejama adaptacijos laikotarpio dalis. Sunkiausias yra pirmasis mėnuo, tačiau adaptacija gali trukti ir nuo 3 iki 6 mėnesių. Šis laikas priklauso ne tik nuo individualių vaiko ypatybių, bet ir nuo neverbalinių tėvų reakcijų, kurias vaikas jaučia ir perima. Todėl išlikime ramūs ir kartu išbūkime šį sudėtingą laikotarpį.

  1. Trumpas atsisveikinimas

KAS PADEDA

  • Vaiko neskubinimas.
  • Atsisveikinimas vieną kartą, trumpai.
  • Greitas išėjimas iš patalpos.

KAS APSUNKINA

  • Atsisveikinimas keletą kartų: vaikas gali galvoti, jog tėvai abejoja dėl jo gerovės ir galbūt visgi pasiims jį.
  • Ilgi pokalbiai prieš įeinant į grupę.
  • Stovėjimas ir vaiko stebėjimas.
  1. Ritmas

KAS PADEDA

  • Susitarimas su vaiku dėl atsisveikinimo formos, pavyzdžiui: bučkis, žaibas ir tada į grupę.
  • Vaiko atvedimas kasdien, tuo pačiu metu ir idealu, jeigu kasdien vaiką atvestų tas pats žmogus.
  • Tvirta tėvų motyvacija laikytis numatyto plano: pavyzdžiui, šiandien vaiką palikti dviems valandoms.

KAS APSUNKINA

  • Chaosas, kai tėvai skubėdami nutraukia atsisveikinimo ritualą.
  1. Palaikantys žodžiai

KAS PADEDA

  • Tėvų šypsena, nuotaikingas balsas.
  • Palaikantys žodžiai, pavyzdžiui: ,,smagių žaidimų“, ,,linksmai praleisk dieną“– vaikas turi gauti patvirtinimą, kad darželis yra saugi ir maloni vieta.
  • Pokalbis apie tai, kas vaiko laukia darželyje ir, jog kartais gali būti liūdna, tačiau išsakius šiuos jausmus tėvams, auklėtojoms tampa lengviau.

KAS APSUNKINA

  • Apgailestavimas, pavyzdžiui: man labai gaila, bet turiu eiti – palikimą darželyje vaikas gali suvokti kaip bausmę už tam tikrą savo elgesį arba tai, jog darželis nėra saugi vieta, nes net tėvams gaila jį čia palikti.
  • Perdėtas optimizmas prieš vedant vaiką į darželį – susidūręs su realybe vaikas sutrinka suprantęs, jog darželyje ne visada yra tik smagu.
  • Paguoda, pavyzdžiui: nebijok, vaikas supranta, jog visgi yra ko bijoti.
  1. Emocinis palaikymas

KAS PADEDA

  • Emociškai ir fiziškai rami tėvų reakcija į vaiko verksmą, mušimąsi, rėkimą. Tėvų nerimas persiduoda vaikui, kas skatina jo nesaugumą.
  • Nuolatinis tėvų teiravimasis: kaip tu jautiesi? Skatinantis vaiką neužslėpti savo jausmų, kurie vėliau pasireikštų netinkamais būdais (pvz., agresija).

KAS APSUNKINA

  • Vaiko jausmų nuvertinimas, kritikavimas (pvz., vyrai neverkia).
  • Bauginimas, pavyzdžiui: jei neisi į grupę, pasiimsiu tavo meškį namo.
  1. Atvirumas

KAS PADEDA

  • Tėvų nuoširdumas, t. y. tiesos sakymas.
  • Pažadų tęsėjimas, pavyzdžiui: ,,iškart po darbo atvažiuosiu tavęs pasiimti“.

 KAS APSUNKINA

  • Melas, pavyzdžiui: tik nueisiu pasiimti kelis daiktus iš mašinos ir ateisiu. Supratęs, kad mama išėjo neatsisveikinusi vaikas tik dar labiau nuliūs, mažiau pasitikės tiek tėvais, tiek auklėtojomis.
  • Išėjimas neatsisveikinus. Vaikui supratus, jog tėvų nėra, jis dar labiau jaus nerimą ar baimę.
  • Nesilaikymas duoto žodžio, pavyzdžiui: mamai prižadėjus vakare pasiimti vaiką, jį pasiima teta. Vaikas tam nebuvo nusiteikęs ir gali jaustis apgautas.
  1. Įėjimas į grupę

KAS PADEDA

  • Vaikas pats, savarankiškai įeina į grupę.

KAS APSUNKINA

  • Vaikas atnešamas ant rankų ir/ar perduodamas auklėtojai.

Informacijos šaltinis: https://www.facebook.com/vaikuciupasaulis