STEAM ugdymas

STEAM veiklos planas 2023-2024 m.m.


„Ąžuoliuke“ taikoma STEAM metodika.  Ką ši sąvoka reiškia?

Tai yra paraidinis angliškų žodžių „science“, „technologies“, „engineering“, „arts“ ir „mathematics“ trumpinys, apjungiantis keletą disciplinų: gamtos mokslus, technologijas, inžineriją, menus ir matematiką. JAV ir kai kuriose Vakarų Europos šalyse (pvz., Didžiojoje Britanijoje, Vokietijoje, Olandijoje) STEAM iniciatyvai jau beveik 15 metų. Lietuvoje šis ugdymas dar yra naujas tiek švietimo bendruomenei, tiek mokslininkams – apie jį viešojoje erdvėje pradėta kalbėti tik prieš kelerius metus. Naujos pažangios tarpdisciplininės metodikos elementai jau atsiranda Lietuvos ikimokyklinio ugdymo įstaigose ir mokyklose. Vaikai kviečiami eksperimentuoti, tyrinėti ir vieną pasirinktą temą išanalizuoti skirtingų dalykų (gamtos mokslų, matematikos, inžinerijos, technologijų ir menų) kontekste. Vaikai dažniausiai dirba grupėmis, taip galėdami pasitarti, diskutuoti, bendrai ieškoti sprendimų. STEAM ugdymas išlaisvina vaikus ir pedagogus. Tradicinė veikla grupėje yra keičiama į eksperimentų ir tyrimų užsiėmimą laboratorijoje, lauke ar muziejuje. Bandymai, eksperimentai, tyrinėjimai – tokia veikla patraukia vaikų dėmesį. Eksperimentų metu vaikai tobulina savo mąstymo įgūdžius, samprotauja, mokosi problemų sprendimo, diskutuoti, sutelkia dėmesį, lavina pagrindinius pojūčius: regėjimą, lytėjimą, klausą, uoslę, stiprina pasitikėjimo savimi jausmą.