Programos ,,eTwinning“ projektų įgyvendinimo gerosios patirties sklaida

  • Home
  • NAUJIENOS
  • Programos ,,eTwinning“ projektų įgyvendinimo gerosios patirties sklaida

                       2016 m. rugpjūčio 24–26 d. Vilniuje vyko tarptautinis seminaras „Tautiškumo ir tarptautiškumo dermė ugdyme“. Seminaro tikslas – skatinti Lietuvos mokytojus, gyvenančius Lietuvoje ir už jos ribų, bendradarbiauti kuriant nacionalinius eTwinning projektus. Seminare dalyvavo Gargždų lopšelio-darželio ,,Ąžuoliukas“ pedagogės: priešmokyklinio ugdymo pedagogė metodininkė Edita Girijotienė, meninio ugdymo mokytoja metodininkė Daiva Paškauskienė ir auklėtoja metodininkė Alma Kontrimaitė. Pedagogės įgijo  projektų rengimo ir koordinavimo patirties. Seminare sukurta ir užregistruota net 18 projektų. 3 projektai įgyvendinti Gargždų lopšelyje-darželyje ,,Ąžuoliukas“.

                      Pedagogės sukauptą patirtį gegužės 24 d. pristatė rajono pedagogams metodiniame renginyje ,,Programos ,,eTwinning“ projektų įgyvendinimo gerosios patirties sklaida“ .   Pranešimą „Programos „eTwinning“ projektų nacionalinio kokybės ženklelio skyrimo kokybės kriterijai. Programa „eTwinning“ jau 12 metų Europoje“ skaitė Raminta Birgėlienė,      Gargždų „Minijos“ progimnazijos informacinių technologijų mokytoja metodininkė, Programos „eTwinning“ ambasadorė Kauno/Klaipėdos regionuose.

                      Projektą ,,Medžio kalba“ pristatė Edita Girijotienė, priešmokyklinio ugdymo pedagogė metodininkė. Projekte dalyvavo 6-7 metų vaikai. Ugdytiniai įgijo naujų bendravimo ir bendradarbiavimo įgūdžių, sužinojo fotografavimo meno paslapčių.  Ugdėsi gebėjimą arčiau pažinti supančią gamtą, pastebėti augalų ir medžių grožį visais metų laikais. Vaikai klausėsi ir mokėsi mįslių, posakių, sakmių, dainų ir ratelių. Projektas suteikė galimybę išlaisvinti vaikų saviraišką kuriant vaidybinius personažus, piešiant įvairiomis technikomis medžius visais metų laikais.

                      Projektą ,,Obuolys“, skirtą 3-6 metų vaikams, koordinavo ir vykdė Daiva Paškauskienė, meninio ugdymo mokytoja metodininkė. Projektas padėjo lavinti 5 pagrindinius pojūčius – regą, klausą, lytėjimą, uoslę ir skonį. Ugdytiniai turėjo galimybę kūrybiškai išreikšti save, įgijo naujų žinių, atliko įvairius eksperimentus su obuoliu. Lavėjo vaikų smulkioji motorika, gebėjimas komunikuoti, bendradarbiauti su bendraamžiais ir suaugusiais. Buvo gaivinamos ir puoselėjamos lietuvių liaudies tradicijos ir papročiai. Pedagogė sėkmingai į projektą įtraukė įstaigos bendruomenę. Už projekto ,,Obuolys“ kūrybišką įgyvendinimą suteiktas nacionalinis kokybės ženklelis.

                      Projektą ,,Pasaka maiše“ įgyvendino Alma Kontrimaitė, auklėtoja metodininkė. Projektas, skirtas 3-11 metų vaikams,  truko vienerius metus. Sukurti trys pasakų „Pagrandukas“, „Ropė“ ir „Dangus griūva“ maišai, kuriuose buvo sukaupti pagaminti pasakų veikėjai bei kitas turinys: smulkiosios tautosakos pavyzdžiai, spalvinimo užduotys, žaidimai, lavinantys motoriką, sensoriką, skaičiavimo, kalbinius, socialinius bei bendravimo ir bendradarbiavimo įgūdžius. Į projektinę veiklą buvo įtraukiami ir tėveliai, kurie kūrė pasakų personažus, pildė maišų turinius bei įgarsino pasakas balsu. Ugdytiniai visas pasakas inscenizavo, analizavo, atliko kūrybines, lavinančias užduotis. Džiaugėsi gautais laiškais, nuotraukomis, siuntiniais iš partnerių, gyvenančių kituose Lietuvos ir Europos miestuose.

                      Projektinė eTwinning veikla – tai ugdymas(is) kitaip. Čia pedagogai, laisvai pritaikydami darbo metodus ir veiklas, auga kartu su savo ugdytiniais.