Respublikinis ikimokyklinio ugdymo įstaigų specialiųjų pedagogų ir logopedų prevencinis projektas „Žaidimai moko“

  • Home
  • NAUJIENOS
  • Respublikinis ikimokyklinio ugdymo įstaigų specialiųjų pedagogų ir logopedų prevencinis projektas „Žaidimai moko“

Nuo šių mokslo metų spalio mėnesio Gargždų lopšelyje-darželyje ,,Ąžuoliukas" įsibėgėjo respublikinis ikimokyklinio ugdymo įstaigų specialiųjų pedagogų ir logopedų prevencinis projektas „Žaidimai moko“. Projektą vykdo logopedė Jurga Lukauskienė su 5-6 metų ugdytiniais, turinčiais kalbėjimo ir kalbos sutrikimų. Projekto organizatorius – Kelmės rajono pedagoginė psichologinė tarnyba. Projekto trukmė – nuo 2017 m. spalio 1 d. iki 2018 m. balandžio 1 d.

Projekto tikslas – specialiųjų užduočių ir žaidimų pagalba lavinti penkiamečių, šešiamečių erdvės, regimąjį suvokimą, tikslinti ir tobulinti smulkiuosius (riešo, rankų pirštų) judesius.

Uždaviniai:

1. Lavinti erdvės ir regimąjį suvokimą, vizualinius procesus (gebėjimą atpažinti, skirti, įsiminti matomus vaizdus), smulkiąją motoriką.

2. Plėsti erdvės sąvokas.

3. Gausinti žodyną, tikslinti gramatinę kalbos sandarą.

4. Skatinti ikimokyklinių įstaigų specialiuosius pedagogus ir logopedus įvairinti ugdymo procesą, siekiant geresnės ugdymo kokybės.

Projekto aktualumas.

Nepakankamai išlavintas erdvės ir krypties suvokimas gali kliudyti sėkmingam  rašymo ir/ar skaitymo mokymui mokykloje.

Esant orientavimosi erdvėje ir regimojo suvokimo sutrikimams, ugdytiniai prastai atrenka esmines detales, sunkiai orientuojasi klasėje, popieriaus lape, patiria sunkumų sudarant objektų eiles pagal dydį, nustatant judėjimo kryptį ir judėjimo kryptį daiktų atžvilgiu ir kt.

Norint išvengti sunkumų, rengiantis mokyklai, reikalinga lavinti regimąjį ir erdvės suvokimą specialiosiomis užduotimis, kurios gali būti integruojamos į logopedo ir specialiojo pedagogo užsiėmimus ikimokyklinėje ugdymo įstaigoje.